Általános szerződési feltételek
Jelen ÁSZF tartalmazza a Gigahertz Hungary Kft. honlapja (továbbiakban honlap) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A honlap címe:
http://gigahertz.hu
http://www.gigahertz.hu
Jelen ÁSZF hatálya a szolgáltató weblapján (http://gigahertz.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki.
Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://gigahertz.hu/aszf.
A honlap üzemeltetőjének (továbbiakban szolgáltató) adatai:
Teljes név: | Gigahertz Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság |
Rövidített név: | Gigahertz Hungary Kft. |
Székhely címe: | 1164 Budapest, Tervező utca 21. |
Alapítás dátuma: | 2008.08.14. |
Cégjegyzékszám: | 01 09 903650 |
Nyilvántartást vezető cégbíróság: | Budapesti Cégbíróság |
Creditreform Crefo-szám: | 9316438594 |
Adószám: | 14432488-2-42 |
Ügyfélszolgálat / üzlet adatai:
Cím: | 2100 Gödöllő, Kossuth Lajos u. 31-33. |
Telefonszám (normál díjszabású): | +36 (20) 397-6644, |
Email: | info@gigahertz.hu |
Nyitva tartás: | H-P: 9:00 - 17:00 |
Az általános szerződési feltételek elfogadása
A honlap használója (továbbiakban felhasználó / vásárló) a honlap használatának megkezdésével jelen szerződés tartalmát elfogadja és magára nézve kötelező érvényűnek és ismertnek tekinti.
Jelen szerződés hatályba lépésének időpontja: 2018. március 01. Érvényes visszavonásig.
A honlap szolgáltatásai
A szolgáltató a honlapon a vásárlók tájékoztatása céljából egy terméklistát tesz közzé az általa árusított számítástechnikai és irodatechnikai termékekről, amit napi rendszerességgel frissít.
Az esetleges megrendelések megkönnyítése érdekében a felhasználó az általa kiválasztott termékeket kosárba gyűjtheti, majd rendelési szándékát egy elektronikus levél elküldésével jelezheti a szolgáltató felé.
A szolgáltató NEM üzemeltet webáruházat, NEM folytat elektronikus kereskedelmet.
A megrendelés minden esetben egy email kézi elküldésével történhet.
A megrendelés nem kötött regisztrációhoz, a szolgáltató nem tart fenn a honlap segítségével történő megrendelésekkel kapcsolatos ügyfél adatbázist.
A megrendelés menete:
A felhasználó a honlapon megjelenő termék- és árlistából válogathat. A kiválasztott cikkeket virtuális kosárba gyűjtheti, majd ennek segítségével egy elektronikus levél formájában továbbíthatja a szolgáltató felé a honlapon megjelölt ügyfélszolgálati email címre.
Ha a felhasználó elektronikus levélben megrendelést küld a szolgáltató felé, azt a szolgáltató minden esetben visszaigazolja a felhasználó által megadott elérhetőségek valamelyikén.
A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt termékek beszerzési idejét, pontos és végleges, áfával növelt vételárát valamint a lehetséges átvétel legkorábbi időpontját.
A felhasználó jogosult a megrendelést az átvételt megelőzően bármikor lemondani, de erről a szándékáról köteles a szolgáltatót haladéktalanul értesíteni.
Az átvételre a szolgáltató üzlethelyiségében, a honlapon feltüntetett címen kerülhet sor.
Az adásvételi szerződés létrejötte:
A megrendelt termékek átvételére a szolgáltató üzletében (ügyfélszolgálatán) kerül sor, személyes átadás - átvétel formájában.
Az adásvételi szerződés CSAK ebben az esetben jön létre. Az így létrejövő személyes ügylet NEM tekinthető távollévők között kötött ügyletnek és kívül esik az elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályok körén.
A termékek lényeges tulajdonságai
A termékek lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.
A honlapon bemutatott termékekkel kapcsolatban a felhasználó tájékoztatást kérhet a szolgáltatótól annak valamelyik honlapon megadott elérhetőségén keresztül.
Árak
A honlapon közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó, végfelhasználói vételárak.
A honlapon közzétett árak nem tartalmaznak semmilyen csomagolási-, szállítási- vagy bármilyen egyéb díjat.
A termékek mellett feltüntetett árak a lehetőségekhez képest pontosak, de csak tájékoztató jellegűek, nem tekinthetők ajánlattételi árnak.
A termékek végleges és pontos vételárát a szolgáltató a megrendelés visszaigazolásakor közli.
Kiszállítás, személyes átvétel
A szolgáltató – bármilyen kivételt képező egyéni megállapodástól eltekintve – NEM foglalkozik a termékek kiszállításával.
Az átvételre a szolgáltató üzletében, személyesen van lehetőség a visszaigazolásban szereplő időpontban vagy azon időponttól kezdődően, az üzlet nyitva tartási idejében.
Lehetséges fizetési módok
- Készpénzben, személyesen az áru átvételével egyidejűleg
- Bankkártyával, személyesen az áru átvételével egyidejűleg
- Banki utalással az áru átvételétől számított 8 napon belül. (Egyéni megállapodás szükséges!)
Elállási jog
Mivel a fentiek értelmében a szolgáltató és a felhasználó között létrejövő szerződés nem esik a távollévők között megkötött szerződések körébe, így az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 9. pontjában foglalt elállási és felmondási jogra vonatkozó rész ebben az esetben NEM alkalmazható.
Termékszavatosság, jótállás
A termékszavatosság tekintetében minden esetben az új Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6. könyv hibás teljesítésről szóló XXIV. fejezete, az irányadó.
Bővebb tájékoztatás a következő oldalon található.
A kötelező és kötelező időn túli jótállás jogi alapját a Ptk 6:171. § ,illetve az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról rendelkező 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet fedi le.
Bővebb tájékoztatás a következő oldalon található.
A szolgáltató a honlapon megjelenített termékek adatlapján megjeleníti az adott termékre vonatkozó jótállási időt, ami minimálisan a jogszabályban előírt mértékű kell, hogy legyen.
3 munkanapos cserekötelezettség
Szintén a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szabályozza:
„Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.”
A Ptk. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja szerint pedig
„Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet”.
Tehát ha a terméknek nincs hibája, akkor a vásárló nem kérhet cserét, és nem is állhat el indokolás nélkül a vásárlástól.
A három munkanapos cseregarancia csak a 151/2003 (IX. 22.) kormányrendelet mellékletében meghatározott, jótállásra köteles tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik. Tehát a vásárló nem minden esetben élhet e garanciával, csak a kormányrendeletben felsorolt bruttó 10 ezer forint eladási ár fölött értékesített tartós fogyasztási cikkek meghibásodása esetén.
Bővebb információ a következő oldalon található.
Jótállási vagy szavatossági igény érvényesítése
A vásárló jótállási vagy szavatossági igényét a szolgáltató üzletében / ügyfélszolgálatán érvényesítheti személyesen, a kifogásolt termék bemutatásával és garanciális ügyintézésre történő átadásával egyidejűleg.
Ez alól kivételt képeznek a 6. § (1) bekezdésben meghatározott termékek:
„A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.”
A vásárlónak a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 4. § (2) és (3) bekezdés értelmében a jótállási igény érvényesítéséhez NEM szükséges jótállási jeggyel rendelkeznie:
„A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.”
„A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.”
Jogorvoslat
A fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu/
A gigahertz számítástechnikai szaküzlet és szerviz illetékes járási hivatala:
GÖDÖLLŐI JÁRÁS
Járás vezetője: dr. Urbanics Gábor
Cím: 2100 Gödöllő, Kotlán Sándor u. 3.
Telefonszám: +36 (28) 512 440
Email: godollo@pest.gov.hu
térkép
2017. január 1-től a megszűnt NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz kerülnek a stratégiai feladatok, például az ellenőrzések szakmai felügyelete, illetve a tárca felügyeli a két fogyasztóvédelmi laboratóriumot, továbbá a magyarországi Európai Fogyasztói Központot.
Adatkezelés
Adatvédelmi nyilatkozatunk a http://gigahertz.hu/adatkezeles oldalon érhető el.